Ημ/νια Δημοσίευσης: Πε 23 Ιαν 2014

Δίκη – «μπρα ντε φερ» ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια

dikaiosini-e1369177512921

Μια σημαντική δικαστική «μάχη» διεξάγεται σήμερα στη Θεσσαλονίκη. Σε μια υπόθεση με «χίλια και ένα» πολιτικά μηνύματα, από τη μια πλευρά βρίσκονται οι εκπρόσωποι των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων και από την άλλη των εκπαιδευτικών λειτουργών οι οποίοι, υπό αντίξοες συνθήκες, καθημερινά, δίνουν το δικό τους σκληρό αγώνα στον ιδιωτικό τομέα.

«Το καλοστημένο σχέδιο κυβέρνησης και σχολαρχών φτάνει στην ολοκλήρωσή του. Σήμερα, Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014 διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη μια κρίσιμη δίκη. Στο εδώλιο του κατηγορουμένου θα βρεθεί ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ) Μ. Κουρουτός και ο Πρόεδρος του δεύτερου μεγαλύτερου σωματείου της Ομοσπονδίας, του ΣΙΕΛΒΕ (Συλλόγου ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Βορείου Ελλάδας), Απόστολος Βουρκούδης» αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ.

Το «κατηγορητήριο»

Κατήγορος των εκπροσώπων της Ομοσπονδίας είναι η ιδιοκτησία του ιδιωτικού σχολείου «Ελληνικό Κολλέγιο – Π. Φουντάς». Σύμφωνα με την ΟΙΕΛΕ, οι κατηγορίες τους είναι δύο: Η πρώτη ότι ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας σε τηλεφωνική επαφή του με την κόρη του επικεφαλής του σχολείου την απείλησε ότι δήθεν «θα τους κλείσει το …σχολείο» («Το αστείο της κατηγορίας τεκμηριώνεται από δύο πράγματα. Πρώτον, ότι η κ. Φουντά τηλεφώνησε στον Πρόεδρο της ΟΙΕΛΕ – άραγε τον πήρε για την …εκβιάσει; – και δεύτερον από το γεγονός ότι η άσκηση της μήνυσης έγινε 4 ολόκληρους μήνες μετά την δήθεν “απειλή”» υποστηρίζεται στην ανακοίνωση της Ομοσπονδίας).

Η δεύτερη κατηγορία, σύμφωνα με την ΟΙΕΛΕ, αφορά συκοφαντική δυσφήμιση για κείμενο  που αναρτήθηκε στις ιστοσελίδες της ΟΙΕΛΕ και του ΣΙΕΛΒΕ, όπου καταγράφονταν παρανομίες του εν λόγω ιδιωτικού σχολείου με βάση καταγγελίες εκπαιδευτικών.

Στο πλευρό της ιδιοκτησίας του σχολείου είναι από την πρώτη στιγμή ο ΣΙΕΙΕ, ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων καθώς και η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας που, μέσω εποπτικών αρχών της πολιτείας που, με βάση τις καταγγελίες της Ομοσπονδίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, «ΔΕΝ άσκησε τον προβλεπόμενο έλεγχο στο σχολείο ή έκανε τα στραβά μάτια σε παρανομίες της ιδιοκτησίας του, επιχειρεί να παρουσιάσει την εργοδοσία ως «άμωμη και άσπιλη»».

Το ιστορικό της υπόθεσης

Σύμφωνα με την ΟΙΕΛΕ, «το ιδιωτικό εκπαιδευτήριο «Ελληνικό Κολλέγιο» εδώ και 23 χρόνια τουλάχιστον παραβιάζει συστηματικά την εκπαιδευτική νομοθεσία. Συγκεκριμένα:

1)    Απασχολούσε τον καθηγητή Φυσικής Αγωγής Ν. Γιαννακόπουλο και τη σύζυγό του Δ. Μακρή, της ίδιας ειδικότητας, από το 1990 μέχρι το 2001 με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου, άρα κατά παράβαση του ν. 682/77. Ο συγκεκριμένος ιδιοκτήτης αποκόμισε κέρδη παράνομου πλουτισμού σε βάρος των δύο εργαζομένων αφού δεν τους κατέβαλλε τις νόμιμες αποδοχές. Οι συμβάσεις αυτές κρίθηκαν παράνομες από το Μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης.

2)    Κατά τα σχολικά έτη 2003 – 4 και 2004 – 2005, ο ιδιοκτήτης του σχολείου «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ», τοποθετήθηκε στη θέση του Διευθυντή του Δημοτικού του σχολείου του, παρά το γεγονός ότι είχε ήδη υπερβεί το 70ο έτος της ηλικίας του κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας (άρθρο 30, παρ 6. Ν 682/77). Συνεργός στην παρανομία, ο τότε Προϊστάμενος του 5ου Γραφείου της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, ο οποίος  ασκώντας πλημμελώς τα καθήκοντά του και παραβιάζοντας το νόμο, υπέγραψε την τοποθέτηση στη θέση του Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ».

3)    Σύμφωνα με καταγγελίες που υποβλήθηκαν στην ΟΙΕΛΕ, το 2011,  στα  22 τμήματα που λειτουργούσαν στο δημοτικό σχολείο δίδασκαν μόνο 4 δάσκαλοι και 4 νηπιαγωγοί, ενώ όλοι οι υπόλοιποι ήταν εκπαιδευτικοί χωρίς τυπικά προσόντα.

Επίσης, η συντριπτική πλειονότητα των μαθημάτων Ξένων Γλωσσών, Εικαστικών, Πληροφορικής και Μουσικής διδάσκονταν από εκπαιδευτικούς χωρίς διοριστήρια έγγραφα. Όπως γίνεται αντιληπτό, η ύπαρξη παράνομου προσωπικού, πέραν του ότι αποτελεί εξαπάτηση των γονέων που πληρώνουν δίδακτρα για αμφίβολης ποιότητας εκπαιδευτικές υπηρεσίες, είναι τεκμήριο φοροδιαφυγής, λόγω αδήλωτης εργασίας, ενώ οι τίτλοι σπουδών που υπογράφονται από το παράνομο προσωπικό είναι αμφισβητήσιμοι.

4)    Το Νοέμβριο του 2011, κατά παράβαση αποφάσεων του Υπουργείου Παιδείας και του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, προέβη σε μονομερή μείωση μισθών των εκπαιδευτικών».

«Η υπόθεση θα ήταν απλή, εάν η Πολιτεία δια των εκπροσώπων της δεν έβαζε πλάτη στην παρανομία της ιδιοκτησίας του σχολείου» αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ στην οποία επισημαίνεται: «Πέρα από την ενέργεια του Προϊστάμενου του 5ου Γραφείου της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης Ιωάννη Καρανάσιου που τοποθέτησε παράνομα τον υπερήλικα ιδιοκτήτη ως Διευθυντή σχολικής μονάδας, έχουμε την πρόσφατη αλλοίωση της Ε.Δ.Ε. που διεξήχθη μετά τις καταγγελίες ΟΙΕΛΕ και ΣΙΕΛΒΕ για το παράνομο προσωπικό. Οι διεξάγοντες την Ε.Δ.Ε. έντεχνα “ξέχασαν” να καλέσουν τη βασική μάρτυρα της υπόθεσης με αποτέλεσμα ο ΣΙΕΛΒΕ να αποστείλει στον διενεργούντα την εξέταση Προϊστάμενο Δ/νσης ΠΕ Ανατ. Θες/νίκης Μιχάλη Καλογραία εξώδικη διαμαρτυρία. Διόλου τυχαία, αν και αναγνωρίζεται στην ΕΔΕ ότι το σχολείο – λόγω …αδυναμίας εύρεσης νόμιμου προσωπικού (!) – είχε παράνομο προσωπικό, η “εξοντωτική” ποινή που επιβάλλεται στον ιδιοκτήτη είναι οι “απλές συστάσεις”»!

Η δίκη της Πέμπτης, καταλήγει η ηγεσία της ΟΙΕΛΕ, είναι «η κορύφωση ενός πολέμου. Από τη μια πλευρά είναι το δημόσιο συμφέρον και η νομιμότητα και από την άλλη μεριά η συμμαχία επιχειρηματικών συμφερόντων και της πολιτικής ηγεσίας της χώρας που εδώ και 4 χρόνια επιχειρούν με κάθε τρόπο την μετατροπή του κοινωνικού αγαθού της εκπαίδευσης σε εμπορεύσιμο προϊόν που δεν θα υπόκειται σε κανένα έλεγχο της πολιτείας και επιδιώκει εκδικητικά τη δίωξη συνδικαλιστών που δίνουν καθημερινό αγώνα ενάντια στις νεοφιλελεύθερες και αντικοινωνικές πολιτικές. Είμαστε βέβαιοι ότι για μια ακόμη φορά η Δικαιοσύνη θα δώσει την απάντησή της σε όσους επιδιώκουν να μετατρέψουν το χώρο της εκπαίδευσης σε πεδίο ανομίας, αυθαιρεσίας και εφαρμογής ασύδοτων επιχειρηματικών πρακτικών».

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

*